Alegria de la vida y mas de Bert en Margreet

donderdag 5 augustus 2010

De multifunctionele ton









Puin ruimen met een ton,
Keien verzamelen in een ton,
Grind sjouwen met een ton,
De was gaat in een ton,
Hout halen met een ton,
Onkruid wieden met een ton,
Terracotta tegels vervoeren in een ton,
Cement gaat in een ton,
Lege flessen verzamelen in een ton,
En deze tonnen kopen we bij een bazar, ik noem het altijd "de Chinees". Deze winkel van sinkels waar van alles te koop is worden hier in de buurt gerund door Chinese mensen. Vandaar dat ik regelmatig even zeg " ik ga nog even langs de Chinees hoor". "Al weer tonnen halen?" "Ja, alweer tonnen halen". We gebruiken de tonnen voor bijna alles. En voor 2 euro kun je een hoop plezier hebben van zo'n ton.
Stevig met twee handvatten er aan, kunnen nauwelijks kapot, mooie vorm, robuust, beetje lomp, ruiken lekker naar plastic..... Ik ben er dol op!
Onlangs vertelde een gast dat onze tonnen helemaal trendy zijn in Nederland en dat je ze in vele kleurtjes kan kopen.
Toen ik ontdekte dat je hier de tonnen ook in andere kleurtjes kon krijgen heb ik er meteen een aantal gekocht. Tja, die waren toch wat duurder. En de tonnen zijn er ook nog een maatje kleiner. Daar hebben we er twee van. En Bert vertelde dat ze er ook nog in een soort platter formaat zijn. Leuk als broodmand misschien? Ik weet, er komt een soort hebberigheid in mij los als het om tonnen gaat.
Planten staan nu ook in tonnen,
Oh ja en we hebben een kruidenhoekje met................tonnen!

1 opmerking: