Alegria de la vida y mas de Bert en Margreet

donderdag 25 februari 2010

De verbouwing 2 / fase 1




Dit was een badkamer en wordt nu de keuken! Het duurt nog even maar het wordt vast en zeker leuk. Mijn keukenprins Bert kan hier straks zijn hart ophalen.
De huidige keuken wordt woonkamertje en de huidige woonkamer wordt eetkamer. Verder zijn we bezig met twee slaapkamers waar twee nieuwe badkamers bijkomen. En niet te vergeten een eigen plekje voor mij en een schuurtje. Dat wordt fase 1.
Daarna het huidige appartement opknappen en een kamer met badkamer voor de bed and breakfast. Vervolgens wordt er nog een nieuw appartement gebouwd. Dat is fase 2.
Fase 3 is voor later. Terrassen in de tuin enzo. En ongetwijfeld zullen er nog meer fasen volgen. En zo blijven Bert en ik van de straat en gaan we van Finca Alegria de la Vida een superplek maken!
Ik zit nu in het internetcafé, de mannen zijn aan het werk. Bert aan het stuccadoren. En maar roepen dat hij niet handig is. Jos trapt daar niet in. Het metselen had hij ook zo onder de knie en het stuccadoren doet hij ook prima. Bert is dus wel handig..............als hij maar wil! En zijn hoogtevrees is ook veel op de proef gesteld door het werken op die steigers. Hij blijft het spannend vinden maar hij doet het wel. Ja, ik heb een wereldvent!
Jos is bezig met het laatste hakwerk en sloopwerk en dan is dat achter de rug. Er zijn dan meerdere muren afgebroken, plafonds eruit en een aantal gaten gehakt voor nieuwe ramen en deuren. Dat heeft wat zweetdruppels en spierpijn gekost! Gelukkig is het bijna klaar met die stofbende want dat gaat in alle gaten zitten en de koude douche spoelt dat niet goed weg.
Ja want er was een nieuw probleempje.Geen warm water. Vandaag is Sjaak, ook iemand die we hebben leren kennen via Frank en Bettie, aan de slag om een nieuwe geiser op te hangen. Als het goed is kunnen we dan weer warm douchen, daar kan ik me al op verheugen.
Inmiddels is het nieuwe dak ook besteld, aluminiumplaten heb ik begrepen. Bert vindt het niet mooi maar volgens Jos is het de beste oplossing omdat dakpannen en beton te zwaar is. Tja met al die leemgrond hier en niet te vergeten de verzakkingen die veelvuldig voorkomen. Ik vind het prima. Je ziet het toch niet en normaliter vertoef ik niet regelmatig op het dak.
Ik ben al een week bezig met het afbranden van kozijnen, luiken en deuren. Inmiddels heb ik er een aantal in de olie gezet en het resultaat is prachtig! De komende weken ga ik lekker door met deze klus.
Af en toe heb ik het nodig om even wat anders te doen. Gisteren met Bert weer een container vol gegooid met troep en puin. Het land achter ons huis werd kennelijk gebruikt als stortplaats, een soort ROVA. Niet te geloven wat een bende. De ratten zijn minder blij met onze acties want die vonden het goed toeven daar. Ze zullen nu, hoop ik, naar elders verhuizen. En zo doen we iedere keer een stukje totdat we 6500 vierkante meters gehad hebben.
Ik hoor het nu weer regenen op de golfplaten hier maar de afgelopen dagen was het heerlijk weer. Buiten lunchen, buiten koffiedrinken, buiten wijntje drinken, dat is toch wel heerlijk hoor!
Wij klussen lekker door. We hebben het goed met onszelf en elkaar en voelen ons al helemaal thuis hier.
Zo nu weer naar Zalea, de kluskleding weer aan met mijn prachtige werkschoenen die twee maten te groot zijn maar wel stalen neuzen hebben! Ach zei die mevrouw van de winkel `gewoon drie paar sokken aan doen`. Tja zo makkelijk kunnen oplossingen zijn.
Op naar verbouwing 3......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten