Alegria de la vida y mas de Bert en Margreet

vrijdag 5 februari 2010

Oh jee, oh jee

En toen was het inmiddels 4 februari en hebben we de sleutel van ons huis nog niet. Alles is in orde maar de notaris heeft het druk en de overdracht mag alleen bij desbetreffende notaris gebeuren op de dinsdag of de donderdag. Dat is een vereiste van onze bank. Tja, hoe moeilijk kan het zijn.
Gisteren zou de overdracht plaatsvinden maar woensdag j.l. kregen we telefoon terwijl we aan het verdwalen waren in Malaga. Ik zat achter het stuur en door de stem van Bert aan de telefoon vergat ik de ene afslag na de andere. Ik wist niet dat Malaga zooo groot was. Toen het telefoongesprek beëindigd was wist ik wel hoe laat het was. Bert liet een woord horen dat niet voor herhaling vatbaar is en ik had dat woord nog nooit gehoord van hem. Ik reageerde met "kloten" en "we houden de moed er in". Tja een beetje cliché maar wat had ik anders kunnen zeggen? Van schoonzus Karin hebben we in ieder geval de beker voor GEDULD gekregen en dat maakt een hoop goed.
Als het goed is krijgen we nu dinsdag 9 februari de sleutel. De tijd is nog onbekend tot op heden maar dat zegt niets, ahum... Leuke dag want dan kennen wij elkaar 2 jaar en 11 maanden, ha, ha!
We wachten nog een aantal dagen en dan kan de champagne (hier liever de cava)open. Ook dit komt uiteindelijk goed!
Wel zijn we nog op bezoek geweest bij ons nieuwe huis. Het is voor mij nog steeds onwerkelijk dat ik er daadwerkelijk ga wonen maar het voelde goed om er te zijn. Het wordt na de nodige klussen een heerlijk plekkie. Zeker weten! De huidige eigenaren, Max en Eve, verlaten met pijn in het hart het huis, dat was wel duidelijk en ik kreeg er een brok van in mijn keel. Tuurlijk, ikke wel.
Bert en ik maken al allerlei plannetjes voor de verbouwing en het is leuk om daar over te kletsen.
Huis wij zijn er klaar voor, nu de notaris nog.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten