Alegria de la vida y mas de Bert en Margreet

zondag 7 maart 2010

De pindakaas mis ik niet



En mis je Nederland al? Nee ik mis Nederland niet.
Pindakaas dan? Nee, pindakaas mis ik ook niet,
Drop overigens ook niet,
De drukte op de weg? Nee, dat mis ik helemaal niet,
Appeltaart misschien? Nee ook niet, al heb ik er best wel zin in,
Beerenburg? Nee hoor, misschien mijn lief wel een klein beetje,
Jouw werk dan? Nee dat was mooi geweest,
En het trainen en coachen? Wel nee, dat ga ik straks immers weer oppikken,
Jij zult het keurig (over)georganiseerde wel missen in Nederland. Sorry, zelfs dat mis ik niet,
En satésaus dan? Ik mis het niet maar heb het in december wel meegenomen uit Nederland!
Zekerheden misschien? Nee, dat mis ik niet en daar geloof ik ook niet in,
Het weer mis ik niet,
Balkenende mis ik niet,
De Volkskrant en de televisie mis ik niet,
Een keurig gebouwd huis zonder lekkage mis ik niet,
En wat mis je dan wel?
Eigenlijk mis ik hier niets. In ieder geval geen dingen.
Af en toe mis ik het contact met mijn dochter, vriendinnen en familie. Even een knuffel, een mooi gesprek, een glimlach..............
Wel wil ik nuanceren dat ik blij ben met de verbondenheid met mijzelf, de natuur, mijn lief Bert en de lieve mensen die we hier al ontmoet hebben.
Zoals ik wel vaker aanhaalde "contact maakt het verschil".

1 opmerking:

  1. Contact maakt het verschil; mooie titel voor een workshop!! :)

    veel liefs van Annemieke en ik lees met veel plezier je weblog!

    BeantwoordenVerwijderen